This Game We Play

Giovanni Pascarella / ジョバンニ パスカレッラ

This Game We Play

2018.2.6 (tue) – 2.11 (sun)

Open 12:00 – 19:00


Two years ago I started collecting vernacular photography albums and negatives sold at auctions, mostly from the Showa era and all of unknown provenance.
I was initially attracted by the apparently unpretentious approach to photography that these non-
professional photographers were revealing in their snapshots.
Little was known to me about these photographs if not at times a few details contained in the images themselves: famous places in Japan or shops windows were sometimes revealing at least the identity of the locations where the pictures had been taken.
As a photographer myself, living with these images has led me to understand that deprived from their subjective value
photographs are pages of a universal diary about how we engage with the world and with life itself through a seamless iteration of faces, things and places that mean something to us.

In this exhibition prints of my own pictures and prints of found negatives are merged into a sequence that plays with the sense of time and offers a naked perspective about the power of photography itself.

2年前、私はオークションで売られている古い写真アルバムやネガを収集し始めた。主に昭和時代で、出所の不明なものばかり。私がまず魅了されたのは、プロではないその写真家たちが捕えたスナップショットに浮かび上がる、見栄を張っていない、素朴な写真へのアプローチだ。写真の詳細については、その構図の中に日時や場所についての情報が含まれていないものは、私には全然検討もつかない。日本の有名な場所やお店のショーウィンドウは、幾らかその写真が撮影された場所の情報を示してくれる時もあった。

彼らと同じく写真を撮る者である自分としては、これらの古い写真やネガとともに過ごすことで、その主観的価値のある写真から(どこかに眠っている間)奪われていたものが段々分かってきたように思う。それは延々と続く顔や物や場所といったものの繰り返しを通して、私たちがどのようにこの世界や生きるという行為そのものと結びついているのかを示す万物の歴史の数ページであり、私たちにとって何らかの意味を持ったものである。

今回の展示では私自身が撮った写真と、見つかった古いネガをプリントした写真の両方を時の流れに沿って配置し、写真そのものが持つ力について、ありのままの素朴な視点を表現したいと思う。

Giovanni Pascarella

Profile
1979 Born in Napoli, Italy
2010 Moved to Japan (Tsurumi, Yokohama)